Macam mne na dpat Kulit Muka putih n tanpa JERAWAT...

halu2....
ehem2...AH nie mmg terok btol..
hehehehe..blek skola jew....
cpat2 mndi..then solat..pastu masak...
n cpat2 buka lappy..
hahahha...

ok2...berdasarkan tjok Entry tu..mesty korg da ta sabar kan....
ta sabar kanapew???
ea r..na tau petua nyer..hehhehe..actually..
mnde ni sume AH copy jew dr Kak NurulBadiah
hehehhehe...sory ea kak...

so..mcm nie ha cre dia..



Saya tidak gunakan pencuci muke berasaskan kimia..saya lebih percaya pada bahan2 berunsurkan susu ataupun herba..saya basuh muke ngn pencuci time nak tido je..pagi2 basuh ngn air biasa sampai bersih sbb saya xnak ilangkan kelembapan semulajadi kulit.

saya suka minum susu, susu soya, suka makan ulam-ulaman..terbukti bagi saya susu akan buat kulit saya lebih mulus dan cerah.

saya tidak pernah dedahkan kulit saya pada cahaya matahari..bila saya keluar rumah..saya tidak bermake up sangat..cuma saya pastikan saya akan pakai bedak yang de SPF25..xkurang dari tu..tujuan die saya nak lindungi kulit saya daripada UV yg bleh buat kulit saya gelap dan kusam..

kalau kat rumah pon..bila cuaca panas sangat..saya akan letak krim safi kat kulit muka..tujuan die biar cuaca panas tu xkena pada kulit saya directly..so kulit saya akan lebih terjaga..malam saya free kan kulit saya daripada apa2 krim atau bedak..

saya selalu amalkan petua2 yang berguna macam tempek tomato, telur,timun..

orang kate air wuduk tu boleh serikan muka..so saya selalu jugak..even bukan time nak solat..saya berwuduk..nak tido amik wuduk dulu hehehe..pastu selalu jugak..basuh muka dengan air embun..tu pon kalau bangun awal2 pagi..hehehehe

and yang paling penting..pastikan kesihatan tu bermula dari dalam..saya amalkan VCO..VCO ni memang bagus giler..dalam masa yang singkat je..saya rasa banyak berlaku perubahan..kulit muka menjadi semakin sihat dan gebu..jerawat tak naik langsung...sebab kadang2 rawatan luaran saja xmencukupi..kat dalam pon kena buat treatment jugak..kan?

p/s: kalau korang berminat nak dapatkan VCO tu..korang boleh ke blogshop CiksuCatalyst korang boleh dapatkan maklumat lanjut daripada kak sue..kak sue jugak menawarkan kepada sesiapa yang berada dalam kawasan TRG dan Kelantan yang berminat nak jadi stokis bolehlah mendaftar dengan kak sue...



So....klau korg berminat...
pegy r tgk produk tu...
bgos tau...
cuba r..heheheh
k..
e2 sahaja petua hari ini..
Xie Xie..

2 comments:

aBANgZAI said...

VCO tu apa ek? rasanya member aku akan berminat dengan benda cenggini....

Aunie Hanis said...

VCO tu produk terbaru..
but..produk t bli scara on9 jew..
lau ta silap r..